شاهین رشیدی چگونه در سینمای ایران به ژانر وحشت رنگ تازه‌ای داد؟

گفت‌وگو با کارگردان فیلم «نه» که با جسارت وارد دنیای تازه و پیچیده ژانر وحشت در سینمای ایران شده است؛ تجربه‌ای متفاوت که مرزهای خلاقیت و محدودیت‌ها را به چالش می‌کشد.

شاهین رشیدی چگونه در سینمای ایران به ژانر وحشت رنگ تازه‌ای داد؟

اختصاصی سلام سینما: در سینمایی که مفهوم ژانر (در اکثر موارد) به دو دسته «کمدی» و «درام جدی» تقلیل پیدا کرده، رفتن سراغ یک ژانر دیگر پیچیدگی‌هایی را (به‌خصوص از نظر جذب سرمایه) به وجود می‌آورد. در سینمایی که ژانر وحشت تقریبا هیچ‌گاه به‌شکل مناسب و همه‌گیری بومی نشده، رفتن سراغ ژانر وحشت نیازمند جسارت است. در سینمایی که سانسور جلوی خلاقیت خیلی از فیلمسازان را گرفته، ساخت فیلمی در زیرژانر اسلشر (که ذاتا با خون‌ریزی تعریف شده) عملی جسورانه محسوب می‌شود. در سینمایی که سرمایه‌های کلان و پول‌های گاه بی‌حساب در آن حکمرانی می‌کنند، ساخت یک فیلم بسیار کم‌بودجه کار ساده‌ای نیست.

فیلم «نُه» به کارگردانی شاهین رشیدی یک فیلم ترسناک متعلق به زیرژانر اسلشر است که به‌شکل مستقل تهیه شده و البته برای اکران به‌طور جدی با مشکل سانسور مواجه شد. بنابراین تمام جنبه‌هایی که ذکر شد می‌تواند در مورد این فیلم مورد بحث قرار بگیرد. این اتفاقی است که در گفت‌وگوی سلام سینما با رشیدی رخ داد.

کارگردان فیلم «نُه» در این گفت‌وگو در مورد چالش‌های تولید این فیلم، مشکلاتی که سانسور سر راه «نُه» ایجاد کرد و نتیجه کار به‌عنوان یک فیلم ترسناک صحبت کرده است.

 

📢 مهم‌ترین اخبار


شناسه خبر: 87905
۰۷ آذر ۱۴۰۴ | ساعت: ۹:۱۳ | بازدید: 0
اشتراک گذاری:

بدون دیدگاه

قاب امروز| ‌اصغر و ایزابل، عکس خاص الناز، سوفیا و کلارنس و ۵۵سالگی مریم