شگفتی در آموزش‌وپرورش؛ ساخت بیش از 11 هزار کلاس درس جدید در یک سال!

وزیر آموزش‌وپرورش از احداث بیش از 11 هزار کلاس درس جدید در کشور طی یک سال گذشته خبر داد و تأکید کرد این اقدام بی‌سابقه، گامی مهم در ارتقای کیفیت آموزش است.

شگفتی در آموزش‌وپرورش؛ ساخت بیش از 11 هزار کلاس درس جدید در یک سال!
سامان تهرانی
سامان تهرانی
نویسنده

به گزارش گروه اجتماعی نمابان و به نقل از خبرگزاری تسنیم، علیرضا کاظمی، وزیر آموزش‌وپرورش در گردهمایی رؤسای ادارات ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات استان‌ها، با گرامیداشت یاد شهدا و تبریک ماه مبارک رجب، نظارت و ارزیابی را از ارکان اساسی سلامت اداری و تحقق اهداف کلان کشور دانست و اظهار کرد: بدون نظارت مؤثر، هیچ برنامه‌ای به نتیجه مطلوب نمی‌رسد و بازرسی بازوی توانمند مدیران در پیشبرد مأموریت‌های سازمانی است.

وی با اشاره به نگاه ویژه دولت چهاردهم به آموزش‌وپرورش، گفت: در 46 سال گذشته این حوزه هیچ‌گاه به‌صورت واقعی در اولویت نخست دولت‌ها نبوده، اما امروز با رویکرد رئیس‌جمهور، آموزش‌وپرورش به صدر توجه دولت آمده است و ده‌ها جلسه تخصصی با حضور شخص رئیس‌جمهور برای حل مسائل این وزارتخانه برگزار شده است.

وزیر آموزش‌وپرورش، توسعه عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت را دو محور اصلی سیاست‌های دولت برشمرد و افزود: در زمان حاضر بیش از 8 هزار پروژه آموزشی و پرورشی به‌صورت لحظه‌ای در سامانه‌های نظارتی رصد می‌شود و طی یک سال گذشته بیش از 11 هزار کلاس درس جدید در کشور احداث شده که این مهم با بسیج کامل استانداران و فرمانداران محقق شده است.

کاظمی راجع به اقدامات انجام‌شده در حوزه معیشتی فرهنگیان بیان کرد: پرداخت به‌موقع پاداش‌ها، تسویه سریع مطالبات امتحانات و پرداخت منظم حق‌التدریس‌ها در شرایط سخت مالی دولت، نشان‌دهنده نگاه عملی دولت به حفظ کرامت معلمان است.

وی نقش ارزیابی عملکرد را راهبردی توصیف کرد و گفت: نظارت نباید صرفاً جنبه شکلی و اداری داشته باشد، بلکه باید مسئله‌محور و مبتنی بر میزان تحقق اهدافی همچون سند تحول بنیادین، برنامه هفتم توسعه، عدالت آموزشی و کیفیت‌بخشی باشد.

وزیر آموزش‌وپرورش رسیدگی به شکایات مردمی را از مأموریت‌های ارزشمند حوزه بازرسی دانست و اضافه کرد: پاسخگویی شفاف و منصفانه به شکایات موجب افزایش اعتماد عمومی و رضایت اجتماعی می‌شود که سرمایه‌ای مهم برای نظام تعلیم‌وتربیت کشور است.

کاظمی در پایان با یادآوری چالش‌های مزمن آموزش‌وپرورش از جمله ثبت‌نام مدارس، مدارس غیردولتی، نقل‌وانتقالات، امتحانات و مسائل مالی، تأکید کرد: حل این مسائل نیازمند اصلاح فرایندها، سیاست‌ها و ساختارهاست و انتظار می‌رود مجموعه‌های ارزیابی و بازرسی با ارائه پیشنهادهای کارشناسی، نقش مؤثری در رفع این مشکلات ایفا کنند.

انتهای پیام/+

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

اشتراک گذاری:

بدون دیدگاه

قیمت زنده طلا، سکه، دلار و ارز
اولین جشن کریسمس نیکی کریمی در لندن و استقبال از سال نوی میلادی با چهره ای جوان تر از همیشه!