جشنواره تولید محتوای گردشگری یزد با هدف مقابله با تصویرسازی منفی رسانههای معاند و معرفی ظرفیتهای واقعی ایران از مهرماه آغاز شد.
به گزارش نمابان و به نقل از خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدرضا دهقانی اشکذر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در نشست خبری آغاز جشنواره تولید محتوای گردشگری با اشاره به تصویرسازی منفی برخی رسانههای معاند از ایران گفت: فاصله معناداری میان روایتهای رسانهای و تجربه واقعی گردشگران از ایران وجود دارد و این جشنواره با هدف معرفی واقعبینانه ظرفیتهای گردشگری کشور و مقابله با ایرانهراسی طراحی شده است.
دهقانی اشکذر افزود: این رویداد از مهرماه امسال آغاز شده و در گام نخست، هفت دوره آموزشی تخصصی در حوزه تولید محتوای بینالمللی گردشگری برگزار شده است. مرحله دوم جشنواره نیز از امروز با پذیرش تیمهای شرکتکننده در قالب فمتور کلید خورده است.
وی ادامه داد: تیمهای حاضر از فردا در شهرستان یزد مستقر میشوند و به تولید محتوا در حوزههای مختلف گردشگری خواهند پرداخت. آثار این جشنواره بهصورت ویدئویی و در سه قالب زیر یک دقیقه، یک تا سه دقیقه و سه تا 10 دقیقه و به زبانهای غیرفارسی تولید میشود.
سید محمد رستگاری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد نیز در این نشست با اشاره به همافزایی دستگاههای اجرایی استان در حوزه گردشگری اظهار کرد: موضوع گردشگری یکی از محورهای اصلی سند «یزد پایدار» است و در این جشنواره نیز بخشهای دولتی، صنعتی، شهرداری و بخش خصوصی مشارکت فعالی دارند.
رستگاری هدفهای اصلی این رویداد را معرفی بینالمللی ظرفیتهای گردشگری استان، آموزش ذینفعان و حضور مؤثر در نمایشگاههای داخلی و خارجی عنوان کرد و گفت: طی یک ماه گذشته، دورههای آموزشی تخصصی با حضور استادان برجسته برگزار شده و اینفلوئنسرها و بلاگرهای حرفهای از سراسر کشور برای تولید محتوای گردشگری به یزد دعوت شدهاند.
وی افزود: برگزیدگان جشنواره در اواخر سال جاری و همزمان با برگزاری نمایشگاه بینالمللی گردشگری تهران معرفی خواهند شد.
علیرضا رضایی معاون صنایع گردشگری شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد نیز با تأکید بر نگاه این مجموعه به گردشگری بهعنوان صنعتی پاک و ارزشآفرین گفت: یزد به دلیل محدودیت منابع طبیعی در توسعه صنعتی با چالشهایی مواجه است و از این رو گردشگری میتواند نقش مهمی در اقتصاد استان ایفا کند.
رضایی خاطرنشان کرد: در بخش استانی جشنواره، سه جایزه ویژه برای آثار برتر مرتبط با ظرفیتهای گردشگری یزد در نظر گرفته شده است.
مصطفی زارع زاده رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد نیز با اشاره به نقش مدیریت شهری در توسعه گردشگری گفت: معرفی تمدن غنی ایرانی ـ اسلامی و نمایش واقعیتهای فرهنگی کشور در شرایطی که جریان ایرانهراسی فعال است، ضرورتی انکارناپذیر محسوب میشود.
زارع زاده افزود: این جشنواره فرصتی مناسب برای جبران کاستیهای گذشته در معرفی بینالمللی توانمندیها و داشتههای فرهنگی و گردشگری یزد و ایران است.
انتهای پیام/781/.
منبع: خبرگزاری تسنیم
بدون دیدگاه