گزارش پاییز سامانه فواد 128 نشان میدهد که بیش از 6 هزار شکایت مردمی ثبت شده و دو مدیر دولتی به دلیل ضعف در پاسخگویی عزل شدند.
به گزارش نمابان و به نقل از خبرگزاری تسنیم، سازمان اداری و استخدامی گزارش سه ماهه پاییز سامانه فواد 128 را منتشر کرد که بر اساس آن در پاییز امسال 52 هزار و 168 تماس موفق با شماره فوریتهای اداری 128 انجام شده که 6 هزار و 734 شکایت مرتبط با شاخصهای فواد بوده است؛ همچنین میزان حل شدن شکایات بر اساس بازخوردگیری از شهروندان 66 درصد برآورد میشود.
دستگاههایی که عملکرد ضعیفی در پیگیری شکایات شهروندان داشتهاند شامل بانک مرکزی و وزارتخانههای علوم، گردشگری و بهداشت میشود، همچنین عملکرد خوب به وزارتخانههای ارشاد و دادگستری و سازمان ملی استاندارد اختصاص داشته است.
در پی اعلام شکایات شهروندان به سامانه فواد طی آذر ماه 68 نفر از کارکنان دستگاههای اجرایی تشویق شدند، 30 نفر تذکر دریافت کردند و 2 مدیر از سمت خود عزل شدند.
میانگین کل زمان رسیدگی به شکایات در دستگاههای اجرایی از زمان تماس با سامانه فواد تا زمان برطرف شدن، 3 ساعت و 44 دقیقه بوده است.
بر اساس این گزارش در آذر ماه امسال علاوه بر اینکه شاخصهای فواد از 7 به 8 شاخص (گزارشدهی عدم رعایت الگوی مصرف انرژی در ادارات دولتی به سامانه فواد) افزایش یافت، طرح فواد در سطح شهرداریها و دهیاریهای استان قزوین و همچنین 3 منطقه آزاد انزلی، کیش و سرخس آغاز شده است.
فواد 128 یک سامانه ملی برای ثبت شکایت فوری از عملکرد نظام اداری است که پیگیری را تا پاسخ نهایی انجام میدهد.
شهروندان میتوانند از طریق شماره تماس فوریتهای اداری 128 گزارشهای خود را ثبت کرده و در کمتر از چند ساعت نتیجه را دریافت کنند. این سامانه که توسط سازمان اداری و استخدامی کشور، راهاندازی شده است با تمرکز بر نحوه ارائه خدمت، رفتار کارمندان و کیفیت پاسخگویی، فرآیندی سریع، دقیق و شفاف دارد.
انتهای پیام/
منبع: خبرگزاری تسنیم
بدون دیدگاه