بحران مرجعیت استاد در آموزش فرهنگ و ارتباطات؛ آیا نظام آموزشی در آستانه تحول است؟

نخستین نشست آموزش تلفیقی مبتنی بر مناظره علمی در دانشگاه آزاد تهران مرکزی برگزار شد و به بررسی بحران مرجعیت استاد در میدان آموزشی فرهنگ و ارتباطات پرداخت.

بحران مرجعیت استاد در آموزش فرهنگ و ارتباطات؛ آیا نظام آموزشی در آستانه تحول است؟
سامان تهرانی
سامان تهرانی
نویسنده

به گزارش نمابان و به نقل از ایسنا، در راستای ارتقای کیفیت آموزش و توسعه رویکردهای نوین یاددهی ـ یادگیری در مقطع دکتری، نخستین نشست آموزش تلفیقی درون‌رشته‌ای مبتنی بر مناظره علمی و گفت‌وگوی انتقادی در گروه دانشی فرهنگ و ارتباطات در دانشگاه آزاد تهران مرکزی برگزار شد.

این نشست در حوزه‌ی جامعه‌شناسی فرهنگی ایران و توسعه فرهنگی و با تمرکز بر مسئله‌ی «بحران مرجعیت استاد در میدان آموزشی» طراحی و اجرا شد و به‌عنوان یک تجربه نوآورانه آموزشی، دو درس تخصصی مقطع دکتری را در یک فضای یادگیری مشترک به هم پیوند داد.

اجرای الگوی هم‌تدریس‌گری (Co-Teaching) توسط دو عضو هیات علمی و 
بهره‌گیری از مناظره علمی ساخت‌یافته و گفت‌وگوی انتقادی به‌عنوان تکنیک اصلی آموزش، مشارکت فعال دانشجویان دکتری در تحلیل، نقد و معناسازی مفاهیم نظری
تمرکز بر یکی از چالش‌های بنیادین آموزش عالی در علوم انسانی، یعنی مرجعیت علمی و آموزشی استاد در شرایط تحول‌یافته میدان دانشگاهی از محورهای مورد بحث در این نشست بود.

بحران مرجعیت استاد در میدان آموزشی فرهنگ و ارتباطات

این نشست با هدایت و تدریس دو تن از استادان ارتباطات ـ دکتر مهناز رونقی و دکتر سپهرنیا ـ برگزار شد. 

تعمیق یادگیری، افزایش تعامل علمی و تقویت تفکر انتقادی دانشجویان از اهداف این نشست بود و بر این نکته تاکید شد که این تجربه را می‌توان به‌عنوان یک الگوی پیشگام در آموزش دکتری علوم انسانی تلقی کرده و توسعه و تکرار آن را در دیگر دروس و حوزه‌های تخصصی اجرایی کرد.

بحران مرجعیت استاد در میدان آموزشی فرهنگ و ارتباطات

انتهای پیام

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری:

بدون دیدگاه

قیمت زنده طلا، سکه، دلار و ارز
نیکی نصیریان، درسا کوچولوی سریال بزنگاه بعد از مهاجرت