هشدار جدی تعزیرات همدان: شکایات مردمی تخلفات صنفی دو برابر شد!

مدیرکل تعزیرات همدان از افزایش چشمگیر شکایات مردمی درباره تقلب و گران‌فروشی در صنوف خبر داد و به شهروندان توصیه کرد تنها با واحدهای دارای مجوز معتبر همکاری کنند.

هشدار جدی تعزیرات همدان: شکایات مردمی تخلفات صنفی دو برابر شد!
سامان تهرانی
سامان تهرانی
نویسنده

به گزارش نمابان و به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان، مرضیه یونسی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان صبح امروز در جلسه آسیب شناسی نحوه رسیدگی به شکایات مردمی با هشدار نسبت به افزایش پرونده‌های مربوط به تقلب، گران‌فروشی و کم‌فروشی در برخی صنوف از شهروندان خواست در هنگام دریافت خدمات صنفی تنها با واحدهای دارای مجوز معتبر و خوش‌سابقه قرارداد ببندند.

وی با اشاره به اینکه در 9 ماه ابتدایی سال گذشته به تعداد 634 شکایت مردمی رسیدگی شده است، افزود: در مدت مشابه امسال به تعداد 1170 شکایت مردمی در تعزیرات حکومتی استان همدان رسیدگی شده که نشان دهنده رشد قابل توجه و تقریبا 2 برابری شکایات مردمی است که بخش قابل توجهی از شکایات مردمی زمانی شکل می گیرد که افراد بدون بررسی سوابق صنفی و بدون استعلام از اتحادیه مربوطه، با اشخاصی قرارداد بسته‌اند که سابقه تخلف داشته‌اند.

یونسی با بیان اینکه اگر مردم پیش از انعقاد قرارداد، وضعیت صنفی و سوابق فرد را از اتحادیه جویا شوند، بسیاری از مشکلات قابل پیشگیری خواهد بود گفت: در صنوفی مانند درودگران، الکترونیک، تعمیرات خودرو، مبلمان و تزئینات داخلی ساختمان و لوازم خانگی ضروری است مردم خدمات خود را از واحدهایی دریافت کنند که دارای پروانه کسب معتبر و مورد تأیید اتحادیه باشند، سابقه تخلف نداشته باشند و حتی‌الامکان در مکان صنفی مشخص فعالیت کنند. فعالیت‌های سیار و بدون مکان ثابت، احتمال بروز تخلفات را افزایش می‌دهد.

وی همچنین بر اهمیت انعقاد قرارداد رسمی و معتبر میان مردم و ارائه‌دهندگان خدمات صنفی تأکید کرد و گفت: قرارداد باید پیش از امضا به‌دقت مطالعه شود تا حقوق طرفین به‌طور کامل رعایت گردد. چنین اقدامی نه‌تنها از بروز مشکلات حقوقی و مالی جلوگیری می‌کند، بلکه به پیشگیری از تخلفات صنفی و پیگیری بعدی آن در تعزیرات حکومتی نیز کمک شایانی خواهد کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان عنوان کرد: حمایت از حقوق مردم و ایجاد فضای سالم برای فعالیت واحدهای صنفی خوش‌سابقه از اهداف اصلی سازمان تعزیرات حکومتی است.

یونسی از شهروندان خواست تا در صورت هرگونه شکایت از واحدهای صنفی متخلف موضوع را از طریق مراجعه حضوری و یا سامانه 135 سازمان تعزیرات حکومتی و سامانه 124 سازمان صمت و اتاق اصناف پیگیری کنند تا براساس سرعت و عدالت و همچنین بدون دریافت هیچ هزینه ای، رسیدگی لازم انجام و حکم قانونی صادر شود.

انتهای پیام/

 
 

منبع: خبرگزاری تسنیم

اشتراک گذاری:

بدون دیدگاه

قیمت زنده طلا، سکه، دلار و ارز
دختر گریان: در انباری دنبال لواشک بودم که پسرخاله ام وارد شد … / بی عفتم کرد نمی توانم … + نظر کارشناس