چرا محور کندوان در 2 سال گذشته هیچ فوتی نداشته؟ راز ایمن‌سازی بی‌نظیر راهداری مازندران

مدیرکل راهداری مازندران از اجرای طرح‌های ویژه ایمن‌سازی محور کندوان خبر داد که طی دو سال گذشته توانسته مانع فوتی ناشی از ریزش سنگ شود.

چرا محور کندوان در 2 سال گذشته هیچ فوتی نداشته؟ راز ایمن‌سازی بی‌نظیر راهداری مازندران
سامان تهرانی
سامان تهرانی
نویسنده

به گزارش نمابان و به نقل از خبرگزاری تسنیم از ساری، محسن محمدنژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران اظهار داشت: برای اصلاح و ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز محور‌های ارتباطی استان به 2 همت اعتبار نیاز داریم.

 وی با بیان اینکه ایمن سازی محور کندوان از برنامه‌های اصلی راهداری استان است افزود: ریزش سنگ از مشکلات جدی محور‌های کوهستانی مازندران بوده و با ایمن سازی طی 2 سال گذشته هزینه‌های سنگینی برای ایمن سازی کندوان انجام شده است. 

او همچنین ادامه داد: در این مدت طرح تورسنگی در محور کندوان هم عملیاتی شد و با این عملیات طی دو سال گذشته فوتی ناشی از ریزش سنگ در محور کندوان ثبت نشده است.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران یادآوری کرد: استاندارد‌های بین‌المللی طبق عرف جهانی، سه تا شش درصد هزینه ساخت راه باید صرف نگهداری شود اما اعتباری که در حال حاضر تخصیص داده می‌شود حدود 10 درصد نیاز واقعی است.

وی با اشاره به لزوم تخصیص اعتبار بیان کرد: این موضوع باعث بروز برخی کاستی‌ها در راه‌ها شده است.

محمدنژاد با بیان اینکه بریدگی‌ها محل افزایش تصادفات منجر فوتی می‌شود گفت: امسال 6 دستگاه بریدگی با 180 میلیارد تومان تبدیل به دوربرگردان شده است.

او ادامه داد: در حالی که حدود 80 دستگاه بریدگی ناایمن در استان وجود دارد هر بریدگی برای تبدیل به دور برگردان به 25 تا 30 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
 
وی به 10 هزار و 400 کیلومتر راه اصلی و فرعی و روستایی استان اشاره و اظهار کرد: ایجاد حفاظ میانی جاده‌های مازندران اولویت اصلی راهداری است که امسال 16 کیلومتر با سرمایه گذاری 240 میلیارد تومان عملیاتی شد.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران خط کشی به طول یک هزار 910 متر با 76 میلیارد تومان در سال جاری را از دیگر موضوعات برشمرد و بیان کرد: برای خط کشی 6 هزار کیلومتر از جاده‌های استان نیاز به حدود 200 میلیارد تومان است و در واقع اعتبارات این بخش اصلا جوابگو نیست.
 
محمدنژاد ایجاد روشنایی طولی و نقطه‌ای در محور‌های استان را از ماموریت‌های مهم راهداری برشمرد و گفت: امسال 11 کیلومتر با 33 میلیارد تومان انجام شد.
 
وی روشنایی نقطه‌ای در راه‌های روستایی مازندران به خصوص در تقاطع خطرناک را از دیگر طرح‌های مهم راهداری استان عنوان کرد و ادامه داد: طرح روشنایی نقطه‌ای در راه‌های روستایی استان امسال در 30 تقاطع با 16 میلیارد تومان انجام شد.
 
مدیر کل راهداری استان انجام 350 کیلومتر روکش آسفالت در راه‌های اصلی و 71 کیلومتر در راه روستایی مازندران در سال جاری را از دیگر اقدامات دانست و گفت:69 کیلومتر راه روستایی جدید امسال ساخته شده است که یک هزار و 200 خانوار از این راه روستایی بهره‌مند شدند.
 
محمدنژاد با اشاره به  هوشمند سازی جاده‌ای با فعالیت 181 سامانه هوشمند  گفت: امسال 704 میلیون پلاک خوانی از طریق این سامانه‌ها انجام شد و  2 میلیون و 500 هزار تخلف هم ثبت شده است.
 
وی وجود 58 دوربین نظارت تصویری به صورت برخط در محور‌های مازندران را از دیگر اقدلمات عنوان کرد و گفت: سه دستگاه نیز تخلف اضافه تناژ در محور‌های مازندران فعال است.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: از 960 سرعت‌کاه برون شهری مازندران 360 سرعت‌کاه بدون مجوز است که عمده آن حذف شد.

وی گفت: تمامی سرعت‌کاه‌های مازندران نیز رنگ آمیزی شده است. 150 دستگاه از سرعتکاه‌های مازندران نیز اصلاح شده و بدون مجوز شورای ترافیک مازندران ایجاد سرعتکاه‌های جدید ممنوع است.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

اشتراک گذاری:

بدون دیدگاه

قیمت زنده طلا، سکه، دلار و ارز
نگاهی به مدل مانتو ژنرالی و کلت کمری شبنم قلی خانی مافیای سینمای ایران+عکس