پس از شش ماه توقف، برنامه «کافه بازی» با یک ویژهبرنامه میانه سال به تلویزیون بازمیگردد تا صدای گیمرهای ایرانی را در رسانه ملی زنده کند.
به گزارش نمابان و به نقل از ایسنا، ماجد بازرگان درباره ایده اولیه ساخت «کافه بازی» که 6 ماه از پخش آن میگذرد، توضیح میدهد: «علاقهای که از کودکی به بازیهای ویدئویی داشتم، در کنار خلأ یک برنامه تخصصی در این حوزه، باعث شد به این فکر بیفتم که جامعه بزرگ گیمرهای ایران هم باید نمایندهای در رسانه ملی داشته باشند.»
تهیهکننده «کافه بازی» با اشاره به تولید ویژهبرنامه امسال میگوید: «برخلاف سالهای گذشته که ویژهبرنامه نوروزی داشتیم، امسال تصمیم گرفتیم این ویژهبرنامه را در میانه سال تولید کنیم. بخشی از آن به پوشش جام بازیهای الکترونیک اختصاص دارد و بخش دیگر، جام هنرمندانه است که با حضور چهرههای شناختهشده از حوزههای مختلف برگزار میشود.»
بازرگان فصل جدید «کافه بازی» را از نظر تولید، متفاوت از همه دورههای قبل میداند: «ابعاد تولید فصل جدید اصلاً قابل مقایسه با فصلهای قبلی نیست. تیم تولید و تحریریه چندین ماه درگیر پیشتولید بودهاند؛ از طراحی یک دکور بزرگ و متناسب با حالوهوای برنامه گرفته تا تدوین ساختار محتوایی جدید.»
یکی از مهمترین تغییرات فصل جدید، گسترش دامنه مخاطبان برنامه است.
او در اینباره میگوید: «در فصلهای قبل تمرکز اصلی ما روی نوجوانان و جوانان بود، اما در فصل جدید تلاش کردیم خانوادهها را هم وارد این فضا کنیم؛ هم با دعوت از خانوادهها برای حضور در برنامه و هم با تولید آیتمهای اختصاصی با رویکرد فرهنگسازی.»
در کنار این تغییر محتوایی، ارتقای امکانات فنی از جمله گسترش استودیو و اضافهشدن ویدئووال نیز از دیگر ویژگیهای فصل جدید «کافه بازی» است.
بازرگان موفقیت «کافه بازی» را بیش از هر چیز، حاصل یک ویژگی مشترک در تیم تولید میداند: «تقریباً تمام اعضای تیم، از تحریریه گرفته تا عوامل فنی، عاشق بازیهای ویدئویی هستند. همین موضوع باعث شده ارتباط واقعیتری با مخاطب برقرار کنیم و دغدغههای او را بشناسیم.»
انتهای پیام
منبع: ایسنا
بدون دیدگاه