همزمان با شب یلدا، شبکه مستند سیما از هویت بصری تازه و بسته گرافیکی نوین خود رونمایی کرد که تأکیدی بر فرآیند مستندسازی و اسناد دارد.
به گزارش نمابان و به نقل از خبرگزاری تسنیم، همزمان با بلندترین شب سال، هویت بصری و بسته گرافیکی جدید شبکه مستند سیما رونمایی شد.
در طراحی جدید، هویت بصری شبکه با الهام از فرمهای گرافیکی سهبعدی و با تأکید بر مفهوم اسناد، استناد و فرآیند مستندسازی وقایع برای تولید هر فیلم مستند، بازتعریف شده است. این بازطراحی شامل نشان شبکه، فرمها، زیرنویسها، قلم نوشتاری و طراحی بیش از 60 عنوان بصری در قالبهای متنوع گرافیکی است.
آیتمهایی همچون آرم استیشن، اعلام برنامهها، آیتمهای درونبرنامهای، «خبر مستند»، «عکس مستند»، «دوربین مستند»، «ایران مستند» و میانبرنامههای اطلاعرسانی، بخشی از این بسته هویتی جدید هستند.
بسته هویت بصری جدید شبکه مستند بر پایه هویت ایرانی ـ اسلامی طراحی شده و در کنار گرافیک، مجموعهای متنوع از موسیقیهای اختصاصی با بهرهگیری از سازهای ایرانی، متناسب با طراحی جدید تولید و اجرا شده است. همچنین خانواده رنگی شبکه با الهام از رنگهای اصیل ایرانی و بازتعریف رنگهای اصلی و فرعی، همزمان با آغاز فصل زمستان 1404 روی آنتن خواهد رفت.
در این طراحی، ضمن توجه به ظرفیتهای مفهومی، فرمی و فنی نمایش تلویزیونی، بر حفظ فرم مینیمال، انسجام بصری و خاطره تصویری مخاطبان شبکه مستند تأکید شده است. استفاده از عناصر «میم» و «سهنقطه» موجود در واژه «مستند» بهعنوان المانهای تکرارشونده و شاخص هویتی، از دیگر ویژگیهای این بسته گرافیکی جدید به شمار میرود.
در قلمرو هویت بصری تازه شبکه مستند، مفاهیمی همچون گشوده شدن لایهها، پیچیدگی و اصالت مسیر روایت و در نهایت کشف حقیقت، با ارجاع به عناصری مانند رول فیلم نگاتیو، برگه و پوشه اسناد، متن و مستندنگاری، در کنار موسیقی ایرانی، تلاش دارد حسی تازه و عمیقتر را به مخاطب منتقل کند.
این بسته هویت بصری بهصورت کامل، شب یلدای 1404 و همزمان با آغاز فصل سرما، از شبکه مستند سیما مهمان خانههای گرم ایرانیان خواهد شد.
انتهای پیام/
منبع: خبرگزاری تسنیم
بدون دیدگاه