در اقدامی بیسابقه، ۱۲۵ هزار دانشآموز ابتدایی لرستان تحت طرح نماد غربالگری شدند تا اختلالات رفتاری به موقع شناسایی و پیگیری شود.
سید عیسی سهرابی در جلسه شورای راهبردی نظام مراقبت اجتماعی دانشآموزان که با حضور وزیر آموزش و پرورش و بهصورت وبیناری با مشارکت مدیران کل آموزش و پرورش استانها برگزار شد، با تشریح اقدامات انجامشده در استان، اظهار کرد: تاکنون ۱۲۵ هزار نفر از دانشآموزان دوره ابتدایی استان لرستان در قالب طرح نماد غربالگری شدهاند که این اقدام نقش مهمی در شناسایی بهموقع اختلالات و آسیبهای رفتاری دارد.
وی خاطرنشان کرد: والدین، معلمان و مدیران مدارس میتوانند از طریق سامانه «مای مدیو» و بخش نماد، هرگونه اختلال یا ناهنجاری رفتاری دانشآموزان را ثبت کنند تا موضوع به سرعت توسط مشاوران مدارس پیگیری و در دستور کار تخصصی قرار گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به روند پایش دانشآموزان متوسطه استان اضافه کرد: رصد و پایش دانشآموزان دوره متوسطه در حال انجام است و تاکنون ۸۵ درصد این فرآیند به پایان رسیده است. علاوه بر این، آزمونهای رغبت و توانایی دانشآموزان متوسطه نیز با مشارکت بیش از ۷۵ درصدی برگزار شده که گامی مؤثر در هدایت تحصیلی و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی محسوب میشود.
علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش نیز نماد را یک ائتلاف جدی دروندستگاهی و بروندستگاهی دانست و اظهار کرد: همه ادارات، واحدها و بخشهای آموزش و پرورش باید موضوع آسیبهای اجتماعی را با حساسیت و جدیت دنبال کنند و در کنار آن، دستگاههای عضو نماد خارج از آموزش و پرورش نیز با تقسیم کار مشخص و مسئولانه وارد میدان شوند تا شاهد کاهش واقعی آسیبهای اجتماعی باشیم.
وی آسیبهای اجتماعی را از بزرگترین تهدیدهای پیش روی کشور عنوان کرد و افزود: آسیبهای اولویتدار بهویژه اعتیاد باید با رویکردی قاطع، مستمر و هماهنگ پیگیری شود.
وزیر آموزش و پرورش همچنین از دستگاههای عضو نماد خواست با تشکیل میز نماد بهصورت هفتگی، نسبت به بررسی، مشاوره و پاسخگویی به افراد ارجاعشده اقدام کنند و مسئولیت خود را بهطور جدی ایفا کنند.
به گزارش نمابان و به نقل از ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش لرستان یکشنبه ۳۰ آذر، کاظمی با تأکید بر ماهیت تربیتی فعالیتهای آموزش و پرورش اظهار کرد: ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی در مدارس و ادارات آموزش و پرورش از جمله در حوزههایی مانند حجاب و عفاف و صرفهجویی باید بهصورت هدفمند دنبال شود و مدرسه کانون اصلی تربیت است و همه برنامهها باید متناسب با اقتضائات مدرسه طراحی و اجرا شوند.
انتهای پیام
منبع: ایسنا
بدون دیدگاه