رشت به مرکز بازی و فناوری کشور تبدیل شد؛ فرصتی بی‌نظیر برای نسل جوان

نمایشگاه تخصصی صنعت بازی و فناوری IGF+ETEX 2026 در رشت برگزار می‌شود تا خلأ فرهنگی و آموزشی در حوزه بازی‌های دیجیتال برای کودکان و نوجوانان پر شود.

رشت به مرکز بازی و فناوری کشور تبدیل شد؛ فرصتی بی‌نظیر برای نسل جوان
سامان تهرانی
سامان تهرانی
نویسنده

به گزارش خبرنگار مهر، سعید طاهری پیش از ظهر یکشنبه در جلسه هماهنگی نمایشگاه تخصصی صنعت بازی و فناوری IGF+ETEX 2026 اظهار کرد: در حوزه فرهنگی شاهد فعالیت‌های حداقلی هستیم که پاسخگوی نیاز نسل جوان نیست و این خلأ وجود دارد.

وی گفت: شکل‌گیری شخصیت کودکان و نوجوانان و فعالیت‌های آموزشی و پرورشی وابسته به تولید محتوا در این فضا است که برای این نسل جذابیت دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ضمن تاکید بر لزوم اهمیت جایگاه بازی و فناوری تصریح کرد: ظرفیتی که در استان وجود دارد رسالت ما را سنگین می‌کند تا به صورت دقیق، همه‌جانبه و تأثیرگذار شاهد یک رویداد مانا و پایدار باشیم که زمینه‌ساز اتفاقات آتی خواهد بود.

طاهری افزود: اجرای این رویداد مستلزم یک تدارک قوی، منسجم و هماهنگ است تا شاهد تأثیرگذاری و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها باشیم.

وی برگزاری این رویداد را فرصتی مغتنم دانست و گفت: برای بهره‌گیری از ظرفیت‌ها نیازمند شکل‌گیری ساختار منظم هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اضافه کرد: برای این رویداد نیازمند تعیین ارکان، تقسیم وظایف و پیگیری امور هستیم تا میزبانی قابل قبول و خوبی در استان داشته باشیم.

در این جلسه بر لزوم تولید محتوا و اطلاع‌رسانی، تعامل و همراهی سازنده، ظرفیت‌های متعدد، برنامه‌ریزی دقیق، بهره‌گیری از خرده فرهنگ‌ها، تعیین جامعه هدف و … تاکید شد.

منبع: خبرگزاری مهر

اشتراک گذاری:

بدون دیدگاه

شهاب حسینی: زن اولم از زندگی با من رضایت نداشت/ سخت بود اما …