جدیدترین گزارش بیمه مرکزی از بیش از ۱۳ هزار شکایت ثبت شده در حوزههای مختلف بیمهای، نشان میدهد بیمه شخص ثالث و درمان بیشترین نارضایتیها را به خود اختصاص دادهاند.
به گزارش نمابان و به نقل از ایسنا به نقل از بیمه مرکزی، طبق آمار اعلام شده، از مجموع ۱۳ هزار و ۶۱۵ شکایت ثبت شده در رشتههای مختلف بیمه، تعداد ۱۲ هزار و ۲۵۴ شکایت مختومه شده و ۱۳۶۱ مورد همچنان در حال رسیدگی است.
رشته بیمه شخص ثالث با ۶۱۶۵ شکایت ثبت شده در صدر قرار دارد که از این تعداد، ۵۶۲۹ شکایت رسیدگی و مختومه شده و ۵۳۶ مورد در حال رسیدگی است. رشته بیمه درمان نیز با ۳۴۹۸ شکایت در جایگاه دوم قرار گرفته که از این میان ۳۰۲۱ شکایت مختومه و ۴۷۷ شکایت در حال بررسی است. رشته بدنه اتومبیل نیز با ۱۴۸۹ شکایت در رتبه سوم قرار دارد که ۱۳۹۱ فقره رسیدگی و مختومه شده و ۹۸ مورد دیگر در حال رسیدگی است.
از مجموع ۱۳۶۱۵ شکایات ثبت شده از شرکتهای بیمه، تعداد ۸۷۴ مورد مربوط به عملکرد نمایندگان، کارگزاران و ارزیابان خسارت شرکتهای بیمه بوده که تعداد ۶۴۲ مورد مختومه و ۲۳۲ مورد در حال رسیدگی است. تعداد ۶۴۳ مورد از شکایت مذکور مربوط به عملکرد نمایندگان شرکتهای بیمه بوده است.
گفتنی است آمار شکایات صنعت بیمه در راستای مأموریتهای نهاد ناظر و با هدف شفافیت عملکردی، افزایش رقابت، ارتقای کیفیت خدمات و آگاهی بیمهگذاران منتشر میشود.
انتهای پیام
منبع: ایسنا
بدون دیدگاه