راهور فاش کرد؛ چرا اجرای استاندارد یورو 6 هنوز به تعویق افتاده؟

سید تیمور حسینی اعلام کرد اجرای قانون الزام‌آور یورو 6 در صنعت خودرو و سوخت کشور هنوز با تأخیر مواجه است؛ موضوعی که مستقیماً سلامت محیط زیست و زندگی مردم را تهدید می‌کند.

راهور فاش کرد؛ چرا اجرای استاندارد یورو 6 هنوز به تعویق افتاده؟
سامان تهرانی
سامان تهرانی
نویسنده

 به گزارش خبرنگار اقتصادی نمابان و به نقل از خبرگزاری تسنیم، سید تیمور حسینی در مراسم آغاز تولید انبوه کشنده GX 560 اظهار کرد: حمل‌ونقل، زیرساخت همه فعالیت‌ها در کشور است و هرگونه غفلت از این بخش، به‌طور مستقیم بر اقتصاد، محیط زیست و کیفیت زندگی مردم اثر می‌گذارد.

وی با اشاره به الزامات قانون هوای پاک افزود: بر اساس این قانون، وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف به تولید خودرو با استاندارد یورو 6 و وزارت نفت نیز موظف به تأمین بنزین و گازوئیل یورو 6 است، اما از مهلت قانونی تعیین‌شده برای اجرای این قانون عبور کرده‌ایم و لازم است اجرای آن با جدیت بیشتری دنبال شود.

رئیس پلیس راهور فراجا همچنین درباره عملکرد خودروسازان گفت: بنده هیچ‌گاه اهل مچ‌گیری نبوده‌ام البته در حوزه تولید خودرو‌های سواری همچنان با مشکلاتی مواجه هستیم، به‌ویژه در زمینه ضربه‌پذیری، استحکام و ایمنی بدنه.

سردار حسینی افزود:خوشبختانه با راه‌اندازی مرکز آزمون تصادف، از این پس با سخت‌گیری بیشتری به سراغ رعایت استاندارد‌های ایمنی خواهیم رفت تا خودرو‌ها از نظر حفظ جان سرنشینان در سطح پذیرفتنی قرار گیرند.

 

حسینی تأکید کرد: خودروهای کشور باید متناسب با نیازهای واقعی توسعه یابند، طراحی و تولید آن‌ها مطابق استانداردهای موجود باشد و تیراژ تولید نیز به نوسازی ناوگان عمومی بار کمک کند.

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه در حوزه خودروهای سواری انتقادات جدی وجود دارد، گفت: در بخش خودروهای باری، کیفیت محصولات قابل قبول‌تر است، اما خودروسازان باید تولید با استاندارد یورو 6 را به‌صورت کامل و مستمر در دستور کار قرار دهند.

وی با اشاره به وضعیت ناوگان باری کشور افزود: حدود 60 درصد کامیون‌های در حال تردد در سن فرسودگی قرار دارند و در شرایط کنونی، خودروهای دیزلی به یکی از عوامل اصلی آلودگی هوا تبدیل شده‌اند؛ موضوعی که ضرورت تسریع در نوسازی ناوگان و اجرای کامل قانون هوای پاک را دوچندان می‌کند.

حسینی با اشاره به آغاز تولید انبوه کشنده GX 560 گفت: خوشبختانه امروز شاهد تولید انبوه کشنده‌ای با استاندارد یورو 6 هستیم که می‌تواند نقش مؤثری در کاهش مصرف سوخت، کنترل آلایندگی و ارتقای ایمنی ناوگان حمل‌ونقل ایفا کند.

رئیس پلیس راهور فراجا در پایان تأکید کرد: وزارت نفت نیز باید هرچه سریع‌تر نسبت به تولید بنزین و گازوئیل مطابق با استاندارد یورو 6 اقدام کند تا کشور با مشکل مزمن و آزاردهنده آلودگی هوا مواجه نباشد و اجرای قانون هوای پاک به‌صورت کامل محقق شود.

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به برخی مدل‌ها گفت: کامیون‌های نسل قدیم مانند بنز 1921، 1924 و 1926 به دلیل ارتفاع غیر استاندارد، در صورت نبود امکان رفع نقص از طریق نصب حفاظ، باید از چرخه تولید خارج شوند مکاتبات و پیگیری‌های لازم در این زمینه از سوی پلیس راهور و سازمان راهداری انجام شده است.

سردار حسینی تأکید کرد: هیچ خودرویی در صورتی که استاندارد‌های مورد نیاز سازمان ملی استاندارد را دریافت نکند، اجازه تولید نخواهد داشت.

 انتهای پیام/

 

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

📢 مهم‌ترین اخبار


شناسه خبر: 253770
۲۹ آذر ۱۴۰۴ | ساعت: ۲۳:۳۹ | بازدید: 0
اشتراک گذاری:

بدون دیدگاه

قیمت زنده طلا، سکه، دلار و ارز
بیوگرافی، اسامی و عکس‌های مجریان شبکه ایران اینترنشنال