در دنیای پررقابت کلینیکهای پوست، انتخاب روش تبلیغاتی مناسب میتواند تفاوت میان موفقیت و شکست باشد؛ تبلیغات سنتی یا اس ام اس مارکتینگ، کدام راه شما را به مشتریان بیشتر میرساند؟
به همین علت صاحبان این کلینیکها، باید آگاهی خود را از روشهای تبلیغاتی بالا ببرند تا بتوانند بهترین گزینه را برای چرخه رشد کسبوکار خود انتخاب کنند. در ادامه مطلب، تصمیم داریم تا شما را با تبلیغات سنتی و اس ام اس مارکتینگ برای جذب مشتری فراوان در کلینیک پوست آشنا کنیم و در آخر با مقایسهای کوتاه، ببینیم کدامیک از این استراتژیها مناسب حوزه پوست و زیبایی است.
در قدیم که روشهای دیجیتالی برای تبلیغات وجود نداشت، تبلیغات سنتی برای معرفی خدمات و محصولات بهترین متد شناخته میشدند. این تبلیغات، با برقرار کردن رابطهای احساسی، اثرگذاری طولانی و آشنا بودن مخاطبان، نتیجهای حیرتانگیز داشت. تبلیغات سنتی، روشهای مختلفی را شامل میشود که هر یک از آنها مخاطبان خاصی دارند.
تبلیغات در فضای باز، همان تبلیغات محیطی است که قطعاً شما بارها و بارها با آنها روبرو شدهاید. این استراتژی که جزو موثرترین و قابلمشاهدهترین تبلیغات است، انواع مختلفی دارد که عبارتند از:
در دنیای امروز، هنوز هم تبلیغات روی کاغذ خوانده میشوند. این روش، انواع گوناگونی را شامل میشود که عبارتند از:
این روش به شما اجازه میدهد، به مخاطبان بیشماری دسترسی پیدا کنید و آنها را با پیامهای تبلیغاتی خود، به سوی کلینیک پوستتان هدایت کنید. این رسانهها به دو دسته زیر تقسیم میشوند:

اکثر کسبوکارها برای افزایش فروش و جذب مشتری، یک تیم فروش تلفنی دارند که به صورت مستقیم، با مخاطبان به دلایل و اهداف مختلفی ارتباط برقرار میکنند. انواع تبلیغات تلفنی شامل موارد ذیل هستند:
در این روش از تبلیغات سنتی، شما قادر خواهید بود پیامهای هدفمندتان را برای مخاطبان و مشتریان بالقوه ارسال نمایید. البته این ارسال، خود دارای انواع متنوعی است که در متن ذیل، به آنها پرداختهایم:
اس ام اس مارکتینگ، یکی از سریعترین استراتژیها برای جذب مشتری است. این روش، به جهت آن که نرخ باز شدن بالایی دارد و مستقیماً به دست مخاطبان هدف میرسد، موجب افزایش اعتماد، وفاداری و برقراری ارتباط با مشتری میشود. در این متد کلینیک پوست قادر است، هدف تبلیغاتی خود را در متنی کوتاه و هدفمند اما ترغیبکننده به گوشی مخاطب بفرستد. بازاریابی پیامکی هم گونههای مختلفی را شامل میشود که در ادامه، به شرح آنها میپردازیم.
این پیامک، با هدف معرفی محصولات، خدمات و تخفیفات خاص کلینیک پوست به مخاطبان هدف ارسال میشود. این اس ام اس باید جذاب، کوتاه و دارای فراخوان اقدام باشد تا مشتری، ترغیب شود که با سرعت برای رزرو نوبت یا خرید محصولات اقدام کند. البته بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی، صبح از ساعت 9 تا 11 و عصر از 17 تا 20 اعلام شده است.
این روش از اس ام اس مارکتینگ، همان گونه که از نامش پیداست، برای رساندن اطلاعات مهم همچون: اعلام ساعت باز و بسته شدن کلینیک ارسال میشود. در این متد، هدف تنها افزایش اعتماد مشتریان به کلینیک است.

این مدل پیامک، به منظور ایجاد ارتباطی متقابل با مشتریان برای جلب رضایت آنها و بهبود خدمات فرستاده میشود؛ چرا که در این تعامل، از آنها درخواست میشود به سوالات پاسخ دهند، در چالش یا مسابقات شرکت کنند و یا نظراتشان درباره خدمات و محصولات را ارسال نمایند.
این استراتژی، به شما کمک میکند تا زمانهای مهم همچون: ساعت و روز نوبت را به مشتریان یادآوری کنید. این پیامک هم لغو نوبت را کاهش میدهد و هم موجب افزایش حضور مشتریان در کلینیک پوست میشود.
این پیامها، زمانی ارسال میشوند که بخواهند به مشتریان تولدشان را تبریک بگویند و یا از حضورشان در کلینیک، قدردانی کنند. در این صورت، مخاطبان حس با ارزش بودن کرده و باز برای انجام خدمات یا خرید محصولات، به سراغ شما میآیند.
منبع: خبر فوری
بدون دیدگاه