تبلیغات سنتی یا اس ام اس مارکتینگ؛ کدام کلید جذب مشتریان کلینیک پوست است؟

در دنیای پررقابت کلینیک‌های پوست، انتخاب روش تبلیغاتی مناسب می‌تواند تفاوت میان موفقیت و شکست باشد؛ تبلیغات سنتی یا اس ام اس مارکتینگ، کدام راه شما را به مشتریان بیشتر می‌رساند؟

تبلیغات سنتی یا اس ام اس مارکتینگ؛ کدام کلید جذب مشتریان کلینیک پوست است؟
سامان تهرانی
سامان تهرانی
نویسنده

به همین علت صاحبان این کلینیک‌ها، باید آگاهی خود را از روش‌های تبلیغاتی بالا ببرند تا بتوانند بهترین گزینه را برای چرخه رشد کسب‌وکار خود انتخاب کنند. در ادامه مطلب، تصمیم داریم تا شما را با تبلیغات سنتی و اس ام اس مارکتینگ برای جذب مشتری فراوان در کلینیک پوست آشنا کنیم و در آخر با مقایسه‌ای کوتاه، ببینیم کدام‌یک از این استراتژی‌ها مناسب حوزه پوست و زیبایی است.

تبلیغات سنتی؛ راز دیده شدن و اعتمادسازی کلینیک پوست

در قدیم که روش‌های دیجیتالی برای تبلیغات وجود نداشت، تبلیغات سنتی برای معرفی خدمات و محصولات بهترین متد شناخته می‌شدند. این تبلیغات، با برقرار کردن رابطه‌ای احساسی، اثرگذاری طولانی و آشنا بودن مخاطبان، نتیجه‌ای حیرت‌انگیز داشت. تبلیغات سنتی، روش‌های مختلفی را شامل می‌شود که هر یک از آنها مخاطبان خاصی دارند.

تبلیغات در فضای باز

تبلیغات در فضای باز، همان تبلیغات محیطی است که قطعاً شما بارها و بارها با آنها روبرو شده‌اید. این استراتژی که جزو موثرترین و قابل‌مشاهده‌ترین تبلیغات است، انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

  • بیلبوردها: این نوع تبلیغات اصولاً در بزرگراه‌ها، مناطق شلوغ و خیابان‌های پرتردد اجرا می‌شود. اگر شما صاحب یک کلینیک پوست هستید، می‌توانید با نگارش جذاب یک متن تبلیغ برای پاکسازی پوست یا دیگر خدماتتان، به همراه تصویری حرفه‌ای از تجهیزات، پیام کوتاه خود را به مخاطبان منتقل کنید.
  • تابلوهای تبلیغاتی: این روش که با نام تبلیغات بنری هم شناخته می‌شود در مراکز خرید پرفروش، متروها، مراکز تجاری و فروشگاه‌ها نصب می‌گردد؛ اما برای نتیجه‌بخش بودن این متد، شما می‌توانید در کنار معرفی خدمات و محصولات خود، پیشنهادی وسوسه‌انگیز هم به آن اضافه کنید.
  • تبلیغات روی وسایل نقلیه: بدون شک شما با این تبلیغ، مخصوصاً در شهرهای بزرگی همچون تهران مواجه شده‌اید. برای اجرای این استراتژی سنتی از اتوبوس‌ها یا واگن‌های مترو استفاده می‌شود تا بتواند پیام برند را در زمان جابه‌جایی به مخاطبان بیشتری برساند و به گسترش آگاهی برند کمک کند.

تبلیغات روی کاغذ

در دنیای امروز، هنوز هم تبلیغات روی کاغذ خوانده می‌شوند. این روش، انواع گوناگونی را شامل می‌شود که عبارتند از:

  • تراکت‌ها: این ابزار اقتصادی تبلیغاتی، به شما اجازه می‌دهد تا با نگارش متن تبلیغ محصولات پوستی خود به همراه تخفیفی جذاب، هم فروشتان را افزایش دهید و هم مشتریان بی‌شماری را به سوی کلینیک خود هدایت کنید.
  • آگهی‌های روزنامه‌ای: استفاده از این متد، گزینه‌ای عالی برای معرفی خدمات کلینیک پوست به مخاطبان ملی یا منطقه‌ای است. این آگهی‌ها، یاری دهنده شما در اطلاع‌رسانی‌ها هستند و نتیجه‌ای جز جذب مشتری و افزایش فروش ندارند.
  • کاتالوگ‌ها: اگر شما برای محصولات و خدمات خود ارزش فوق‌العاده‌ای قائل هستید، می‌توانید با وجود این استراتژی به معرفی آنها در نمایشگاه‌ها یا مکان‌هایی دیگر بپردازید.

رسانه‌های جمعی سنتی

این روش به شما اجازه می‌دهد، به مخاطبان بی‌شماری دسترسی پیدا کنید و آنها را با پیام‌های تبلیغاتی خود، به سوی کلینیک پوستتان هدایت کنید. این رسانه‌ها به دو دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  • تبلیغات تلویزیونی: برای آنکه بتوانید اعتماد افراد بیشتری را به دست آورید، استفاده از این رسانه توصیه می‌شود؛ چرا که به شما فرصت می‌دهد تا با استفاده از موسیقی، تصویر و صدا، به معرفی کلینیک، تجهیزات، خدمات و پزشکان مرکز خود بپردازید.
  • تبلیغات رادیویی: اگر شما بخواهید در سریع‌ترین زمان ممکن، خدمات جدید یا طرح‌های تخفیفی جذابی را اطلاع‌رسانی کنید، این تبلیغات صوتی با هدف‌گیری منطقه‌ای و پوششی عظیم، همراه شما خواهد بود تا پیامتان را به مخاطبان هدف برساند.

تبلیغات تلفنی

10

اکثر کسب‌وکارها برای افزایش فروش و جذب مشتری، یک تیم فروش تلفنی دارند که به صورت مستقیم، با مخاطبان به دلایل و اهداف مختلفی ارتباط برقرار می‌کنند. انواع تبلیغات تلفنی شامل موارد ذیل هستند:

  • بازاریابی تلفنی سرد: ارتباط گرفتن به منظور معرفی خدمات جدید، با مشتریانی که تا به حال با کلینیک تعامل نداشته‌اند.
  • بازاریابی تلفنی گرم: در این روش، افراد با هدف ارائه تخفیف یا اطلاع‌رسانی از محصولات جدید، به سراغ تماس گرفتن با مشتریانی می‌روند که قبلاً از خدمات و محصولات آنها استفاده کرده‌اند.
  • بازاریابی تلفنی مبتنی بر فرم: در این متد، افراد بر حسب اطلاعات مشتری، برای بیان پیام تبلیغاتی شخصی‌سازی شده با او ارتباط برقرار می‌کنند.
  • بازاریابی تلفنی مبتنی بر پیامک: در این تبلیغات، افراد با استفاده از شماره‌هایی که جمع‌آوری کرده‌اند، پیامک‌های اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی خود را ارسال می‌کنند.

تبلیغات پستی

در این روش از تبلیغات سنتی، شما قادر خواهید بود پیام‌های هدفمندتان را برای مخاطبان و مشتریان بالقوه ارسال نمایید. البته این ارسال، خود دارای انواع متنوعی است که در متن ذیل، به آنها پرداخته‌ایم:

  • تبلیغات مستقیم: در این شیوه، برای افرادی که اطلاعات تماسشان جمع‌آوری‌شده است کاتالوگ، بروشور و یا نامه‌ای ارسال می‌شود.
  • تبلیغات انبوه: در این مدل تبلیغ، برای مخاطبان بی‌شماری، پیام مورد نظر ارسال می‌گردد.
  • تبلیغات هدفمند: در این روش، با توجه به منطقه جغرافیایی، سن، علاقه یا جنسیت مخاطبان و دریافت بیشترین بازدهی، پیامتان به افراد خاصی ارسال خواهد شد.

اس ‌ام ‌اس مارکتینگ؛ سریع‌ترین مسیر جذب مشتری کلینیک پوست

اس ام اس مارکتینگ، یکی از سریع‌ترین استراتژی‌ها برای جذب مشتری است. این روش، به جهت آن که نرخ باز شدن بالایی دارد و مستقیماً به دست مخاطبان هدف می‌رسد، موجب افزایش اعتماد، وفاداری و برقراری ارتباط با مشتری می‌شود. در این متد کلینیک پوست قادر است، هدف تبلیغاتی خود را در متنی کوتاه و هدفمند اما ترغیب‌کننده به گوشی مخاطب بفرستد. بازاریابی پیامکی هم گونه‌های مختلفی را شامل می‌شود که در ادامه، به شرح آنها می‌پردازیم.

پیامک تبلیغاتی

این پیامک، با هدف معرفی محصولات، خدمات و تخفیفات خاص کلینیک پوست به مخاطبان هدف ارسال می‌شود. این اس ام اس باید جذاب، کوتاه و دارای فراخوان اقدام باشد تا مشتری، ترغیب شود که با سرعت برای رزرو نوبت یا خرید محصولات اقدام کند. البته بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی، صبح از ساعت 9 تا 11 و عصر از 17 تا 20 اعلام شده است.

پیامک اطلاع‌رسانی

این روش از اس ام اس مارکتینگ، همان گونه که از نامش پیداست، برای رساندن اطلاعات مهم همچون: اعلام ساعت باز و بسته شدن کلینیک ارسال می‌شود. در این متد، هدف تنها افزایش اعتماد مشتریان به کلینیک است.

پیامک تعاملی

12

این مدل پیامک، به منظور ایجاد ارتباطی متقابل با مشتریان برای جلب رضایت آنها و بهبود خدمات فرستاده می‌شود؛ چرا که در این تعامل، از آنها درخواست می‌شود به سوالات پاسخ دهند، در چالش یا مسابقات شرکت کنند و یا نظراتشان درباره خدمات و محصولات را ارسال نمایند.

پیامک یادآوری

این استراتژی، به شما کمک می‌کند تا زمان‌های مهم همچون: ساعت و روز نوبت را به مشتریان یادآوری کنید. این پیامک هم لغو نوبت را کاهش می‌دهد و هم موجب افزایش حضور مشتریان در کلینیک پوست می‌شود.

پیامک قدردانی و تبریک

این پیام‌ها، زمانی ارسال می‌شوند که بخواهند به مشتریان تولدشان را تبریک بگویند و یا از حضورشان در کلینیک، قدردانی کنند. در این صورت، مخاطبان حس با ارزش بودن کرده و باز برای انجام خدمات یا خرید محصولات، به سراغ شما می‌آیند.

منبع: خبر فوری

اشتراک گذاری:

بدون دیدگاه

قیمت زنده طلا، سکه، دلار و ارز
قاب تاریخ| عکس های نوزادی و کودکی پریناز ایزدیار؛ خانم بازیگر در کودکی چقدر خوشگل بوده!