سونی با هوش مصنوعی در آستانه انقلاب سانسور بازی‌های ویدیویی!

سونی با ثبت حق اختراعی جدید قصد دارد با هوش مصنوعی بازی‌های ویدیویی را به طور هوشمند و متناسب با مخاطبان مختلف سانسور کند و نسل بعدی پلی‌استیشن را امن‌تر و متفاوت‌تر از همیشه عرضه نماید.

سونی با هوش مصنوعی در آستانه انقلاب سانسور بازی‌های ویدیویی!
سامان تهرانی
سامان تهرانی
نویسنده

به گزارش نمابان و به نقل از ایسنا، شرکت سونی(Sony) در حالی که برای عرضه نسل بعدی کنسول بازی خود آماده می‌شود، تلاش خود را برای توسعه پلی‌استیشن ایمن افزایش داده است.

در عین حال، سونی آزمایش فناوری‌هایی را آغاز کرده است که می‌توانند دوران «پلی‌استیشن ۶» را شکل دهند.

یکی از قابل توجه‌ترین پیشرفت‌ها از یک حق اختراع(patent) تازه ثبت شده با تمرکز بر هوش مصنوعی و سانسور محتوا ناشی می‌شود. این فناوری با هدف تطبیق بازی‌ها با مخاطبان مختلف بدون تغییر طراحی اصلی بازی‌هاست.

این حق اختراع که ۹ دسامبر ۲۰۲۵ ثبت شده است، یک سیستم خودکار را شرح می‌دهد که صدا و تصویر بازی را به صورت زنده تجزیه و تحلیل می‌کند. سپس پردازنده، آن محتوا را بر اساس تنظیمات برگزیده کاربر تغییر می‌دهد. سونی این ابزار را برای کار در چندین پلتفرم، از جمله کنسول‌های رقیب طراحی کرده است.

این حق اختراع شامل استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی است که بازی را در لحظه اسکن می‌کند و محتوایی را که کاربران می‌خواهند سانسور کنند، شناسایی می‌کند. سپس فیلترها را بدون ایجاد وقفه در بازی اعمال می‌کند.

این فناوری می‌تواند حرف‌های توهین‌آمیز را بی‌صدا کند، صحنه‌های خونین و همچنین مستهجن را محو یا پنهان کند. همچنین ممکن است برخی صحنه‌ها را به طور کامل حذف کند. در برخی موارد نیز می‌تواند محتوای سانسور شده را با جایگزین‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی جایگزین کند.

طراحی سونی به یک پردازنده دوم اجازه می‌دهد تا کار سانسور را انجام دهد. این تنظیمات، فشار بر سیستم اصلی را کاهش می‌دهد. همچنین هوش مصنوعی را قادر می‌کند تا در حین بازی به سرعت واکنش نشان دهد.

این حق اختراع تأکید زیادی بر کنترل کاربر دارد. بازیکنان می‌توانند پارامترهای محتوای خود را تنظیم کنند و این تنظیمات تعیین می‌کند که هوش مصنوعی چه چیزی را فیلتر یا جایگزین کند.

این سیستم قبل از نمایش محتوای حساس به بازیکنان هشدار می‌دهد. همچنین می‌تواند در حین پخش به آنها اطلاع دهد. سپس کاربران انتخاب می‌کنند که آیا مطالب را حذف کنند یا آن را جایگزین کنند.

سونی این فناوری را انعطاف‌پذیر توصیف می‌کند، چرا که بازیکنان می‌توانند تنظیمات را در هر زمانی تنظیم کنند.

این سیستم، بازیکنان بزرگسال را هدف قرار نمی‌دهد. در عوض بر والدین، مخاطبان جوان‌تر و تولیدکنندگان محتوا تمرکز دارد.

البته بازی‌هایی با مضامین بزرگسالانه هنوز ممکن است چالش‌هایی ایجاد کنند. بازی‌هایی مانند «GTA VI» به شدت به محتوای بزرگسالانه متکی هستند و سانسور گسترده می‌تواند تجربه این بازی را به طور قابل توجهی تغییر دهد. با این حال به نظر می‌رسد سونی به جای محدودیت، بر دسترسی متمرکز است.

این اختراع، نشان‌دهنده‌ تلاشی برای قابل بازی کردن بازی‌های بیشتر در گروه‌های سنی مختلف است.

سونی هنوز نگفته است که این فناوری چه زمانی به دست مصرف‌کنندگان خواهد رسید.

شایان ذکر است که حق اختراعات، اغلب به صورت آزمایشی باقی می‌مانند. با این حال، این اختراع نگاه روشنی به چگونگی پیش‌بینی سونی از هوش مصنوعی برای شکل‌دهی به تجربیات بازی آینده ارائه می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

📢 مهم‌ترین اخبار


شناسه خبر: 248686
۲۹ آذر ۱۴۰۴ | ساعت: ۱۲:۵۰ | بازدید: 0
اشتراک گذاری:

بدون دیدگاه

قیمت زنده طلا، سکه، دلار و ارز
قاب تاریخ| عکس های نوزادی و کودکی پریناز ایزدیار؛ خانم بازیگر در کودکی چقدر خوشگل بوده!