جلیل بالایی در همایش ملی کلاسهای چندپایه هشدار داد؛ نسل امروز با دسترسی به اطلاعات، آموزش و پژوهش را به مطالبهای غیرقابل چشمپوشی تبدیل کرده است.
به گزارش خبرنگار مهر، جلیل بالایی عصر سه شنبه، در همایش ملی کلاسهای چندپایه با ابراز خرسندی از حضور در جمع پژوهشگران و فعالان حوزه تعلیم و تربیت اظهار کرد: شیوه زندگی امروز با گذشته تفاوتهای اساسی دارد و نسل جدید با دسترسی گسترده به منابع اطلاعاتی، قدرت مقایسه و طرح پرسشهای بنیادین را دارد؛ بنابراین هماهنگی و پاسخگویی مسئولان یک ضرورت اجتنابناپذیر است.
وی با بیان اینکه «سوال، مبنای پژوهش است» افزود: جامعه امروز طالب حق و حقیقت است و آموزش و پژوهش باید بهعنوان یک مطالبه عمومی به رسمیت شناخته شود. اگر این مطالبه در جامعه شکل بگیرد، بسیاری از چالشها و مسائل اجتماعی قابل حل خواهد بود.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه در ادامه بر اهمیت مهارتآموزی بهویژه مهارت شنیدن تأکید کرد و گفت: شنیدن دغدغههای مردم، زمینهساز فهم متقابل و گفتوگوی مؤثر است و میتواند به کاهش آسیبهای اجتماعی کمک کند. این فرهنگ باید از مدرسه آغاز شود و در نظام آموزشی نهادینه شود.
بالایی مدرسه را بستر ترویج مهربانی، ارتباط صحیح و پرورش مهارتهای اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: آموزش مهارتهایی مانند گفتوگو، همدلی و دوست داشتن، مسیر پیشرفت پایدار جامعه را هموار میکند.
در ادامه این همایش، عظیم عظیمی رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمانشاه با تبریک هفته پژوهش، پژوهش را زیربنای تربیت دانشآموزان خلاق و دارای تفکر انتقادی دانست. همچنین مرزبان ادیبمنش دبیر علمی همایش از ارسال ۳۵۰ مقاله به دبیرخانه خبر داد و گفت: ۲۴۰ مقاله پذیرفته شده که ۱۹۰ مقاله بهصورت پوستر و ۶۴ مقاله بهصورت سخنرانی ارائه میشود.
در بخش پایانی، رضا یارویسی بهعنوان سخنران ویژه، به بررسی ابعاد پژوهش در کلاسهای چندپایه پرداخت و تعدادی از مقالات علمی مرتبط با چالشها، راهکارها و نقش هوش مصنوعی در این کلاسها برای حاضران ارائه شد.
منبع: خبرگزاری مهر
بدون دیدگاه