جلیل بالایی در همایش ملی کلاسهای چندپایه تأکید کرد که پاسخگویی به نسل کنجکاو و پژوهشجو، ضرورتی انکارناپذیر است که میتواند راهگشای بسیاری از مشکلات جامعه باشد.
جلیل بالایی سهشنبه ۲۵ آذر در هفتمین همایش ملی کلاسهای چندپایه که به همت دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، بر ضرورت تبدیل آموزش و پژوهش به یک مطالبه عمومی در جامعه تأکید کرد.
وی با بیان اینکه «سؤال، مبنای پژوهش است»، افزود: جامعه امروز طالب حق و حقیقت است و باید این حق را به رسمیت بشناسیم تا آموزش، پژوهش و پاسخگویی به یک خواست عمومی تبدیل شود.
وی گفت: اگر آموزش و پژوهش به یک مطالبه اجتماعی بدل شود، بسیاری از مسائل و چالشها قابل حل خواهد بود.
بالایی در ادامه بر اهمیت مهارتآموزی بهویژه مهارت شنیدن تأکید کرد و گفت: تقویت مهارت شنیدن، ما را به ادبیات فهم و گفتوگو میرساند و در این مسیر، بسیاری از مشکلات اجتماعی کاهش مییابد. مهربانی با مردم و شنیدن مسائل و دغدغههای آنان، حق مسلم جامعه است و این فرهنگ باید از مدرسه آغاز شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: مدرسه محل ترویج مهربانی، ارتباط مؤثر و پرورش مهارتهای اجتماعی است. اگر دانشآموزان مهارت دوست داشتن، گفتوگو و ارتباط صحیح را بیاموزند، زمینه پیشرفت پایدار جامعه فراهم خواهد شد.
مرزبان ادیبمنش دبیر علمی همایش نیز با ارائه گزارشی از روند برگزاری این همایش، گفت: فرایند برگزاری هفتمین همایش ملی کلاسهای چندپایه از اردیبهشتماه امسال آغاز شد و در مجموع ۳۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که از این تعداد، ۲۴۰ مقاله پذیرفته شده است.
وی افزود: در این همایش۱۹۰ مقاله به صورت پوستر و ۶۴ مقاله به صورت سخنرانی ارائه میشود و مقالات برتر در مجله مطالعات تطبیقی تربیت معلم به چاپ خواهد رسید.
انتهای پیام
منبع: ایسنا
بدون دیدگاه