ذبیحالله تاراسی تأکید کرد که آموزشوپرورش زنجان با کمبود فضاهای آموزشی جدی مواجه است و این موضوع میتواند توسعه پایدار منطقه را به خطر بیندازد.
ذبیحالله تاراسی امروز (سهشنبه ۲۵ آذر) در جلسه شورای آموزشوپرورش ایجرود با تأکید بر اینکه آموزشوپرورش صرفاً یک فرآیند اداری نیست، اظهار کرد: هرآنچه جامعه در ۱۰ تا ۱۵ سال آینده به آن نیاز دارد، باید امروز در آموزشوپرورش طراحی و اجرا شود و اگر به دنبال پایداری در مسیر توسعه هستیم، ناگزیر به داشتن نگاه ویژه و راهبردی به نظام تعلیم و تربیت هستیم.
وی با اشاره به جایگاه شورای آموزشوپرورش، افزود: جلسات شورای آموزشوپرورش نشستهای تشریفاتی یا صرفاً اداری نیست، بلکه نهادی اثرگذار در سیاستگذاری، پشتیبانی از نظام تحول و رفع موانع آموزشوپرورش است و زمانی اثربخش خواهد بود که مصوبات آن دقیق، زماندار و همراه با تقسیم مسئولیت مشخص میان دستگاهها باشد.
مدیرکل آموزشوپرورش استان زنجان با تأکید بر لزوم مشارکت همه دستگاهها، بیان کرد: اگر هر حوزه مسئولیت بخشی از کار را بپذیرد، بسیاری از موانع مزمن آموزشوپرورش قابل رفع خواهد بود؛ چه در مرکز استان و چه در شهرستانها و مناطق کمتر برخوردار.
تاراسی با اشاره به رویکرد دولت چهاردهم، تصریح کرد: دولت چهاردهم و شخص رئیسجمهور توجه ویژهای به آموزشوپرورش، عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت دارد و این نگاه، فرصت مهمی برای پیگیری مسائل فضاهای آموزشی، تجهیزات و کیفیت یاددهی و یادگیری ایجاد کرده است.
مدیرکل آموزشوپرورش استان زنجان کمبود فضاهای آموزشی و تجهیزات را از چالشهای جدی دانست و گفت: انتظار داریم فرمانداریها و کمیتههای برنامهریزی شهرستانها با نگاه حمایتی، پیگیر تأمین اعتبارات باشند تا در سالهای آینده شاهد کاهش این مشکلات باشیم.
وی با تأکید بر نقش هنرستانها در توسعه اشتغال و مهارتآموزی، افزود: تجهیز هنرستانها نیازمند ورود جدی صنایع و استفاده هدفمند از اعتبارات شهرستانی است؛ چراکه هرچه دانشآموزان بیشتری جذب هنرستانها شوند، زمینه کارآفرینی و اشتغال پایدار در شهرستانها تقویت خواهد شد.
تاراسی در ادامه به برنامههای کیفیتبخشی آموزشی اشاره کرد و گفت: اجرای طرح «توانا» در دوره ابتدایی، اجتماعات یادگیری معلمان، سفرهای یادگیری و برنامههای توانمندسازی حرفهای معلمان در دوره متوسطه، از جمله اقداماتی است که با هدف ارتقای کیفیت آموزشی، بهویژه در مناطق کمتر برخوردار، دنبال میشود.
او تأکید کرد: رفع ضعفهای پایهای دانشآموزان در دوره ابتدایی، بهویژه در دروس اصلی، نقش تعیینکنندهای در موفقیت تحصیلی آنان در مقاطع بالاتر دارد و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
مدیرکل آموزشوپرورش استان زنجان با قدردانی از همراهی مسئولان شهرستان ایجرود، خاطرنشان کرد: با همافزایی، اعتمادسازی اجتماعی و مشارکت واقعی دستگاهها و اولیا، میتوان مسیر توسعه متوازن، عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت را هموار کرد.
انتهای پیام
منبع: ایسنا
بدون دیدگاه