قوه قضائیه با تصویب آییننامه جدید، روند تشکیل و مدیریت پروندههای قضایی را به صورت الکترونیکی تسریع و تسهیل میکند تا خدمات قضایی با سرعت و دقت بیشتری ارائه شود.
به گزارش نمابان و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اردبیل، یوسف خدادادی پیش از ظهر امروز در پنجمین جلسه هیئت تشخیص استانی با موضوع شناسایی، بررسی و رفع چالشها در اجرای آییننامه ساماندهی بایگانی راکد، اسناد، اشیا و اموال آرشیوی قوه قضائیه که با حضور مسئولان قضایی استان برگزار شد، با تأکید بر لزوم تسریع در امور و تحقق هر چه بهتر الکترونیکی شدن پروندهها اظهار کرد: در راستای اجرای مطلوب آییننامه ساماندهی بایگانی راکد، مقر شد تمامی شعبات قضایی از پذیرش اوراق دستی خودداری کرده و کلیه اوراق صرفاً از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ارسال شود.
وی افزود: همچنین تمامی پروندههای دادگاه صلح، دادگاههای حقوقی و شورای حل اختلاف باید به صورت الکترونیکی تشکیل شده و نیازی به ارسال فیزیکی پرونده به بایگانی راکد نباشد.
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: در زمینه ضرورت استفاده از امضای الکترونیک نیز مقرر شد ورود تلفن همراه به مراجع قضایی در شرایط خاص، با هماهنگی حفاظت و اطلاعات دادگستری استان و مطابق با مصوبات شورای معاونان انجام شود.
خدادادی گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، ارسال پروندهها به بایگانی راکد در حوزههای قضایی ممنوع بوده و پروندهها باید در مبدأ پالایش، ثبت، اسکن و رقومیسازی شده و سپس برای امحا به مدیریت پشتیبانی و امور رفاهی استان تحویل داده شوند.
به گزارش تسنیم، در این جلسه تأکید شد شعبی که نیاز به دسترسی به پروندههای راکد دارند، از طریق رؤسای مجتمعهای قضایی مجوز لازم برای رویت و پرینت پروندهها را دریافت کرده و واحد انفورماتیک نسبت به ایجاد دسترسیهای مورد نیاز اقدام کند.
در این جلسه صادقزاده معاون فناوری اطلاعات و برنامهریزی دادگستری استان به تدوین برنامه عملیاتی ساماندهی پروندههای بایگانی راکد اشاره کرده و بر اهمیت هماهنگی، طرح مشکلات و تسریع در اجرای مصوبات هیئت تشخیص تأکید کرد.
انتهای پیام/132/
منبع: خبرگزاری تسنیم
بدون دیدگاه