چرا قانون در مقابله با تبلیغات غیرمجاز پزشکی ناکارآمد مانده است؟

مهدی صانعی در گفت‌وگو با نمابان تاکید می‌کند که خلأ قانونی وجود ندارد اما محدودیت‌های عملی باعث ضعف در برخورد با تبلیغات غیرمجاز پزشکی شده است.

چرا قانون در مقابله با تبلیغات غیرمجاز پزشکی ناکارآمد مانده است؟
سامان تهرانی
سامان تهرانی
نویسنده

مهدی صانعی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی نمابان و به نقل از خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این سوال که این روزها خیلی می‌بینیم هم تبلیغات جراحی‌های زیبایی و هم حالا مداخله‌گران گاهاً در واقع این تبلیغ‌ها را انجام می‌دهند؛ فکر می‌کنید آیا خلأ قانونی برای برخورد با این تبلیغات وجود دارد؟ گفت: قانون را داریم و در بستر «قانون ممنوعیت تبلیغات خدمات سلامت‌محور» مسائل را پیگیری می‌کنیم؛ پس خلأ قانون وجود ندارد. اما بیشتر مشکل در این زمینه، بحث محدودیت عملی است که در برخورد با این تبلیغات وجود دارد. یعنی آنقدر این تبلیغات غیرمجاز زیاد است که توان عملی در برخورد با آن، متناسب نیست.

وی ادامه داد: پس اولاً محدودیت در نظارت وجود دارد؛ یعنی خود دستگاه‌هایی که نظارت می‌کنند به اندازه حجم زیاد تبلیغاتی که انجام می‌شود نیست. ثانیاً خود بحث نظارتی است که در فضای مجازی انجام می‌شود. شناسایی این اشخاصی که پشت پرده، تبلیغ می‌کنند زمان‌بر است و اقدامات پلیس فتا برای شناسایی هویت اصلی عوامل گرداننده صفحات اینستاگرامی طولانی می‌شود.

بازپرس دادسرای جرایم پزشکی تهران گفت: همین محدودیت نظارتی و طولانی‌بودن پروسه شناسایی افراد توسط پلیس فتا باعث می‌شود که با اشخاص کمی برخورد قانونی صورت گیرد و این برخورد قانونی نسبت حجم گسترده تبلیغات غیرمجاز، قابل اعتنا نباشد. ما بستر و ظرفیت قانونی را داریم اما اقدام لازم مانند نظارت و شناسایی نسبت به حجم تبلیغات ناچیز است. 

 

.

 

انتهای پیام/

 

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

📢 مهم‌ترین اخبار


شناسه خبر: 189985
۲۳ آذر ۱۴۰۴ | ساعت: ۱۷:۲۳ | بازدید: 0
اشتراک گذاری:

بدون دیدگاه

قیمت زنده طلا، سکه، دلار و ارز
امیرحسین قیاسی به زن خودش هم رحم نکرد: تازه بعد از ازدواج فهمیدم دماغ زنم بزرگه! گفت امیر فرش بخر برای خونه، گفتم دماغت خیلی کوچیکه فرش هم میخوای؟! +فیلم