کیارا فرانی، اینفلوئنسر مشهور ایتالیایی و برندمدل شناخته شده، حالا در مرکز اتهامات کلاهبرداری قرار گرفته است؛ داستان شاخ شدن او در فضای مجازی چگونه رقم خورد؟
به گزارش نمابان و به نقل از خبر فوری، کیارا فرانی زادهٔ ۷ مهٔ ۱۹۸۷، وبلاگنویس،مدل و اینفلوئنسر اهل ایتالیا است. او با روش بازاریابی تأثیرگذار، همکاریهای زیادی با برندهای مد و زیبایی مثل پانتین و تادس داشته است. همچنین این اینفلوئنسر ایتالیایی بخاطر خط تولید کفش همنام خودش یعنی Chiaara Ferrabni Collection شناخته شده هست.
او در سال ۲۰۱۷ در جایگاه اول لیست قویترین اینفلوئنسرهای مد مجله فوربز قرار گرفت.
کیارا بزرگترین فرزند از سه فرزند دختر در خانواده خود است. پدرش دندانپزشک و مادرش نویسنده ایتالیایی اهل سیسیل است که بعنوان معاون مدیر خانه مد Blumarine هم فعالیت می کرد.

کیارا در سن 16 سالگی در آژانس مدل Beatrice در میلان ایتالیا استخدام شد. چند سال در این آژانس بعنوان مدل فعالیت کرد ولی بعد به گفته خودش با ایده اینکه اهداف مهم دیگری در زندگی دارد از این آژانس مدلینگ خارج شد. کیارا وبلاگش را با نام Blonde Salad در اکتبر 2009 با دوست پسر سابقش به نام ریکاردو پوتزولی پایه گذاری کرد. در دسامبر 2011 در حالیکه هنوز دانشجوی حقوق در دانشگاه بوکونی بود بعنوان بلاگر نوجوان در مجله Vogue معرفی شد. کیارا مدرک دانشگاهیش را نگرفت و دانشگاه را رها کرد.
او فعالیت حرفهای خود را به عنوان یک وبلاگنویس در زمینه مد در سال ۲۰۰۹ آغاز « One of the biggest breakout street-style stars of the year» معرفی کرد.

دو سال که از راه اندازی مجموعه کیارا فرانی گذشت یعنی در سال 2015 مدرسه بازرگانی هاروارد مطالعه ای در مورد حرفه فرانی اختصاص داد. در سال 2016 theBlondeSalad.com از یک وبلاگ شخصی به یک وبسایت سبک زندگی تبدیل شد بخاطر همین یک پلتفرم تجارت الکترونیک هم به این مجموعه اضافه شد.
سبک فعالیت حرفه ای در اینستاگرام
کیارا تقریبا شش بار در روز در اکانت شخصی اینستاگرامش پست می گذارد. هر کدام از عکس هاش تقریبا یک میلیون بار لایک می خورند. اکثرا عکسهایش با لباسهای مهمانی، لباس خواب همراه با چمدان و آیتم های دیگر گرفته می شود. بقول خودش برای گرفتن عکس خوب، باید صورتتان در مقابل نور پنجره بدون سایه باشد. کیارا می گوید که معمولا از فیلتر والانسیا در اینستاگرام و افکت نور استفاده می کند.

کیارا متاهل است. از سال 2007 تا 2013 با ریکاردو پوتزولی در رابطه بود. درسال 2014 با اندرو آرتور قرار گذاشت و برای مدتی باهم زندگی کردند و بعد از هم جدا شدند. کیارا در حال حاضر مادر دو فرزند است و با خواننده معروف ایتالیایی، فدز که با آهنگ شگفت انگیز Chiamami per Nome مقام دوم جشنواره موسیقی Sanremo 2021 را کسب کرد، ازدواج کرده است.

تعداد بازدیدهای وبلاگ او به بیش از ۱۲ میلیون هم می رسد. در سال ۲۰۱۳، او برنده جوایز زیادی در جشنوارههای وبلاگنویسان شد. او یک کتاب الکترونیکی به زبان ایتالیایی منتشر کرده است. در سال ۲۰۱۴ از تجارت خود ۸ میلیون دلار درآمدزدایی کرد. در ۵ اکتبر ۲۰۱۹ در اینستاگرام بیش از ۱۷ میلیون دنبالکننده داشت.
درآمد فرانی چیزی حدود 8.5 میلیون دلار تخمین زده شده است.

جنجال مالی ستاره اینستاگرام
کیارا فرانی، یکی از درخشانترین ستارگان دنیای مد و اینفلوئنسری در ایتالیا و مشهور به «ملکه اینستاگرام»، اکنون در کانون یک جنجال حقوقی و مالی بزرگ قرار گرفته است. این چهره که روزگاری با امپراتوری دیجیتال و حضور در ردیف اول نمایشهای بزرگ مد، تعریفکنندهٔ سبک زندگی مدرن به شمار میرفت، اکنون به دلیل اتهام کلاهبرداری مشدد در یک همکاری خیریه، با خطر مجازات حبس مواجه شده است.
کیارا فرانی در نوامبر ۲۰۲۲ با شرکت بالوکو برای عرضه شیرینی کریسمسی پاندورو همکاری کرد و مدعی شد بخشی از درآمد فروش به یک بیمارستان کودکان اختصاص مییابد.

تحقیقات نشان داد این ادعا گمراهکننده بوده و بالوکو تنها یک کمک ثابت ۵۰ هزار یورویی پرداخت کرده است. در پی این تخلف، سازمان نظارت بر رقابت ایتالیا (AGCM) در دسامبر ۲۰۲۳، شرکتهای فرانی و بالوکو را به پرداخت بیش از یک میلیون یورو جریمه کرد.
همزمان، پروندهای کیفری با اتهام کلاهبرداری مشدد علیه فرانی گشوده شد. در ادامهٔ روند محاکمه، دادستانهای میلان در تاریخ ۲ دسامبر ۲۰۲۵، برای وی و مدیران شرکت بالوکو به اتهام مذکور، تقاضای مجازات حبس (از ۲۰ ماه تا ۵ سال) را مطرح کردند. این اقدام بیانگر جدیت و سختگیری دستگاه قضایی نسبت به تبلیغات گمراهکننده توسط اینفلوئنسرها است.
حکم نهایی این پرونده، که شامل قطعی شدن مجازات حبس یا جایگزینی آن با جریمهٔ نقدی خواهد بود، در ژانویه ۲۰۲۶ صادر خواهد شد. جلسهٔ مقدماتی این محاکمه در ۴ نوامبر ۲۰۲۵ برگزار شده بود.
علاوه بر این، رسوایی پاندورا ضربهای ویرانگر به امپراتوری تجاری کیارا فرانی وارد کرد: درآمد سالانهٔ شرکت او از ۱۴ میلیون یورو به تنها ۲ میلیون یورو سقوط کرد و بیش از ۱۰ میلیون یورو زیان انباشته به ثبت رسید. فروشگاههای او در میلان و رم تعطیل شدند، قراردادهای کلان همکاری با برندهای بزرگی همچون کوکاکولا، پرادا و گوچی فسخ گردید و سرمایهگذاران یکی پس از دیگری خارج شدند.
فرانی در آوریل ۲۰۲۵ با تزریق شخصی ۶ میلیون یورو، ۹۹ درصد سهام شرکت را بازخرید کرد، متعهد شد که دیگر هیچگونه فعالیت خیریهٔ تجاری نداشته باشد و افزون بر آن، بیش از ۳ میلیون یورو جریمه و غرامت به بیمارستان مربوطه، نهادهای خیریه و دولت ایتالیا پرداخت نمود. این رسوایی موجی از تحقیقات قضایی را علیه دیگر کمپینهای خیریهٔ او به راه انداخت و عملاً حضور کیارا فرانی را از صنعت مد اروپا حذف کرد.
منبع: خبر فوری
بدون دیدگاه