داریو ویتاله، مدیر خلاق تازهکار ورساچه، تنها پس از یک مجموعه موفق، بهطور ناگهانی از این برند لوکس جدا شد؛ پشت پرده این جدایی چه رازهایی دارد؟
در هفتهای که گذشت، خانه مد ایتالیایی «ورساچه» با مجموعهای از رویدادهای مهم و غیرمنتظره مواجه شد. نخست اعلام گردید که داریو ویتاله، طراح تازهمنصوب ورساچه که از مارس ۲۰۲۵ سکان خلاقیت این برند را در دست گرفته بود، پس از ارائهی تنها یک مجموعه در سپتامبر، در تاریخ ۱۲ دسامبر از این نشان تجاری جدا میشود. این اتفاق در حالی رخ داد که نخستین مجموعهی او مورد تحسین گستردهی منتقدان قرار گرفته بود.

بهموازات این خبر، گروه «پرادا»، مالک برندهایی چون پرادا و میو میو، با قراردادی به ارزش ۱.۲۵ میلیارد دلار، ورساچه را خریداری کرد و لورنزو برتلی را بهعنوان رئیس اجرایی جدید برگزید. این معامله پایان مالکیت «کاپری هولدینگز» بر ورساچه را رقم زد؛ شرکتی که در سال مالی ۲۰۲۵ با افت ۱۵ درصدی درآمد روبهرو شده بود. پس از این دگرگونیها، دوناتلا ورساچه نیز که از سال ۱۹۹۷ هدایت خلاق برند را بر عهده داشت، رسماً کنارهگیری کرده و اکنون تنها در مقام سفیر ورساچه فعالیت میکند. هرچند جدایی ویتاله «توافقی» اعلام شده، اما شایعات دربارهی اختلافات پشت پرده همچنان ادامه دارد. از سوی دیگر، گروه پرادا وعده داده در زمان مناسب ساختار مدیریتی تازه را معرفی کند؛ با این حال، گمانهزنیها دربارهی احتمال بازگشت دوناتلا دوباره داغ شده است.

منبع: چی بپوشم
بدون دیدگاه