یکی از عناصر کلیدی طراحی شهرهای واقعگرایانه در بازیهای جهان باز، چرخهی روز و شب است؛ ویژگیای که به بازیکنان اجازه میدهد فضای شهر را در ساعات مختلف تجربه کنند. شرکت راکستار تأیید کرده که GTA 6 نیز از این چرخه بهره خواهد برد، اما پرسش اصلی این است که چگونه عمل خواهد کرد؟
در بازیهایی مانند GTA، گذر زمان به مانند دنیای واقعی نیست، بلکه چرخهی کامل روز و شب در نسخههای قبلی مانند GTA V و Red Dead Redemption 2 حدود ۴۸ دقیقه طول میکشید. حالا برخی کاربران در ردیت پیشنهاد دادهاند که راکستار این زمان را افزایش دهد تا حس غوطهوری در فضای بازی بیشتر شود.
یکی از کاربران در این رابطه نوشت:
شخصاً دوست دارم Rockstar مدت زمان چرخهی روز و شب را نسبت به GTA V و RDR2 افزایش بدهد. چرخهی طولانیتر باعث میشود بیشتر از فضای بازی، تغییرات نور و لحظات طلوع و غروب لذت ببریم. فکر میکنم یک روز کامل درون بازی باید حدود دو ساعت باشد. مثلاً ۴۵ تا ۵۰ دقیقه برای روز، ۴۵ تا ۵۰ دقیقه برای شب و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه برای طلوع و غروب.
بسیاری از کاربران با این نظر موافق بودند. یکی دیگر از کاربران اشاره کرد:
قطعاً کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد و با توجه به نشانههایی که در Jack of Hearts دیده میشود، احتمالاً رویدادهایی در روزهای مختلف و حتی در ساعات خاصی برگزار میشوند. برای اینکه حس غوطهوری واقعی داشته باشید، باید زمان کافی برای تجربهی این لحظات فراهم شود.
در واقع، همین حس غوطهوری است که Rockstar احتمالاً بهدنبال تقویت آن خواهد بود. به همین دلیل، ممکن است تنظیماتی در بازی وجود داشته باشد که به بازیکنان اجازه دهد زمان را سریعتر جلو ببرند (مثلاً برای رسیدن به شب یا روز در مأموریتهای داستانی).
بدون دیدگاه