در گفت‌وگوی IGN با کوشی ناکانیشی (Koshi Nakanishi)، کارگردان بازی Resident Evil Requiem، او درباره‌ی تعادل میان عناصر وحشت بقا و اکشن در مجموعه‌ی Resident Evil صحبت کرد و توضیح داد که نسخه‌ی جدید به‌شدت از سبک Resident Evil 2 الهام گرفته است.

ناکانیشی در رابطه با این موضوع گفت:

فکر می‌کنم می‌توان بازی‌های Resident Evil را در یک طیف طبقه‌بندی کرد. از شباهت به Resident Evil 2 تا Resident Evil 4. Resident Evil 7 قطعاً در سمت Resident Evil 2 قرار می‌گیرد، چون به ریشه‌های وحشت بقا بازگشت و بسیار مورد تحسین قرار گرفت. Resident Evil Village بر همان پایه ساخته شد اما اکشن و تیراندازی بیشتری اضافه کرد و به سمت سبک Resident Evil 4 حرکت کرد.

او ادامه داد:

اما اگر همین‌طور ادامه می‌دادیم، یک نوع تورم ایجاد می‌شد؛ باید مدام اکشن بیشتری اضافه می‌کردیم تا از نسخه‌ی قبلی جلو بزنیم و در نهایت به جایی می‌رسیدیم که Resident Evil 5 و ۶ رفتند و با اینکه هنوز بازی‌های خوبی هستند، اجماع عمومی این است که آن‌ها Resident Evil را آن‌قدر به سمت اکشن بردند که دیگر ترسناک نبود.

ناکانیشی تأکید کرد:

نمی‌خواستم نسخه‌ی نهم Resident Evil را طوری بسازم که فقط بخواهد از نسخه Village در زمینه‌ی اکشن جلو بزند و در نهایت چیزی بسازم که خودم نمی‌خواهم. هدف‌مان این بود که بازی را به‌طور کامل به سمت سبک Resident Evil 2 ببریم و در واقع Requiem نوعی ارتقای آن سبک است.

بازی Resident Evil Requiem در تاریخ ۲۷ فوریه ۲۰۲۶ (۸ اسفند ۱۴۰۴) برای نینتندو سوییچ ۲، پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و کامپیوتر منتشر خواهد شد.