به گزارش نمابان، مجموعه بازی‌های شبیه‌ساز نظامی Arma که توسط Bohemia Interactive توسعه یافته‌اند، به واقع‌گرایی بسیار زیاد و داشتن نقشه‌هایی بزرگ و در مقیاس واقعی شهرت دارند. گویا نسخه بعدی عنوان Arma قرار است با تکیه‌بر موتور Enfusion، محیط‌هایی به‌مراتب بزرگ‌تر از همیشه ارائه دهد.

سال گذشته اعلام شد که بازی Arma 4 برای عرضه در سال ۲۰۲۷ برنامه‌ریزی شده و تیم توسعه نیز به‌سختی مشغول کار بر روی این بازی است. اخیرا در مصاحبه رسانه CzechCrunch با Bohemia Interactive نکات جالب و جذابی مطرح شده است. فیلیپ دوکسانسکی (Filip Doksanský) از توسعه‌دهندگان این استودیو، طی این مصاحبه به توانمندی بالای موتور Enfusion در توسعه عناوینی با محیط بزرگ و همچنین وسعت زیاد نقشه Arma 4 اشاره کرده است.

نقشه بازی Arma 4 به‌لطف موتور Enfusion فراتر از تصورها خواهد بود - گیمفا

ما در تیم خود احترام زیادی برای موتور Unreal قائل هستیم، چراکه یک بستر استاندارد، با کیفیت بالا و امکاناتی واقعا عالی ارائه می‌دهد. اما از طرف دیگر، یک موتور توسط آن بازی‌هایی که برای آن ساخته می‌شود، تعریف خواهد شد و برای ما مهم است که این ارتباط بسیار قوی در یک چارچوب تعریف‌شده قرار بگیرد. حال اگر بخواهید از محدودیت‌های تعریف‌شده توسط یک موتور فراتر روید چطور؟ قطعا با محدودیت‌هایی مواجهه می‌شوید که روند توسعه بازی را مختل خواهند کرد.

وی در ادامه می‌گوید:

ما همواره تلاش می‌کنیم تا بازی‌هایمان واقع‌گرایانه به‌نظر برسند و خیلی بزرگ باشند و محیط وسیعی ارائه دهند. به‌عنوان مثال، نقشه Arma Reforger حدود ۱۶۰ کیلومتر مربع است و ما می‌خواهیم Arma 4 نقشه‌ای معادل ۹۰۰ کیلومتر مربع داشته باشد. ما همچنین می‌خواهیم بازی‌هایمان به‌راحتی روی کنسول‌ها و اغلب کامپیوترهای شخصی اجرا شوند. این موارد الزاماتی هستند که موتور Unreal به سادگی نمی‌تواند از عهده آن‌ها برآید. مثلا برای تجربه عنوان Gray Zone Warfare، به یک کامپیوتر نسبتا قدرتمند نیاز دارید اما می‌توانید بازی‌های Arma را به‌راحتی روی PC، پلی‌ استیشن و ایکس باکس اجرا کنید.

نقشه بازی Arma 4 به‌لطف موتور Enfusion فراتر از تصورها خواهد بود - گیمفا

فیلیپ دوکسانسکی همچنین به این مساله که نقشه‌های بزرگ‌تر برای جامعه مادسازان این بازی به چه معنا خواهد بود اشاره می‌کند و می‌گوید:

می‌توان تصور کرد که یک بازی مشابه می‌تواند روی Enfusion یا بهتر بگویم روی بازی‌هایی که از آن استفاده می‌کنند، عملکردی به‌مراتب بهتر داشته باشد. این موتور بازی Arma 4 را اجرا خواهد کرد که ما در حال حاضر روی آن کار می‌کنیم. بنابراین از همین الان مشخص است که ما در مقایسه با موتور قبلی، از نظر قابلیت مادسازی و ایجاد محتوا، پیشرفت بزرگی حاصل کرده‌ایم.