به گزارش نمابان، مایکل پچر (Michael Pachter)، محقق مرکز آماری Wedbush Securities، اعلام کرد که بر اساس اطلاعات او، بازی Fairgames پس از گذشت ماه‌های طولانی در جهنم توسعه، توسط سونی کنسل شده است.

پچر بعد از انتشار گسترده سخنانش، اعلام نمود که صحبت‌های او اشتباه بوده است و او اطلاعاتی از روند توسعه این بازی در دست ندارد: اشتباه گفته‌ام. من گفتم جید این استودیو را ترک کرده و به همین دلیل، گمان کردم بازی در حال توسعه وی نیز لغو شده است. من راجع به این بازی هیچ اطلاعاتی ندارم.

تلاش‌های سونی برای ورود به بازار عناوین لایو سرویس، با وجود برخی استثنا‌ها، با شکست‌های متعددی مواجه شده است. از تعطیلی بازی‌ها پیش از پایان توسعه گرفته تا پس از عرضه مانند Concord، حال به نظر می‌رسد که بازی Fairgames نیز از حواشی لایو سرویس سونی در امان نمانده است. مایکل پچر در جدید‌ترین ویدیوی خود، با انتقاد از سیاست‌های سونی در خلق اثار لایو سرویس در یوتیوب گفت:

آن‌ها افرادی را که می‌دانستند چگونه بازی‌های سرویس محور (live service) بسازند، استخدام نکردند. آن‌ها تمام توسعه‌دهندگان کنسولی خود را به توسعه‌دهندگان بازی‌های سرویس محور تبدیل کردند که این امر منجر به رفتن جید ریموند و کنسل شدن بازی‌اش شد.

او همچنین در ادامه، با اشاره به موفقیت پایدار نینتندو در خلق آثار جدید، اظهار داشت که استودیو‌های پلی استیشن زمانی بهترین عملکرد خود را نشان می‌دهند که به جای دنبال کردن ترند‌هایی مانند بازی‌های سرویس محور، به آن‌ها وقت و منابع کافی برای ارائه بازی‌های سطح بالا داده شود.

به احتمال زیاد، کنسل شدن بازی Fairgames به دنبال بازخورد‌های اولیه ضعیف از این بازی چندنفره بوده انجام گرفته شده است. مدتی قبل نیز،‌ جید ریموند، موسس استودیوی Haven، این استودیو را ترک کرده بود.